De hele wereld wist het al, alleen ik moest er nog achter komen: Wij vrouwen zijn vies.
Ja, echt. Als ik alle bladen en reclames op tv moet geloven zijn wij ongelofelijk vieze wezens.
We hebben schimmels, acute diarree, we stinken en we lekken. We zijn altijd moe, hebben brandend maagzuur en een slechte adem. Ons haar glanst niet en we zijn dik.
Walgelijke wezens. Ik smeer me al 26 jaar lang vol met crème en was mijn haar elke dag. Gebruik mondwater en deo. Je zou toch zeggen dat het minder moet worden. Maar die reclames blijven komen…het lijkt met de dag erger te worden.
Waarom zijn vrouwen altijd het slachtoffer in dit soort onbenullige reclames? Moet de hele wereld dan echt weten dat er nieuwe vleugels aan de Always zijn gemaakt? Dat de Tena Lady’s discreter zijn geworden?
Even serieus, is er ooit een vrouw geweest die ineens het licht zag door zo’n reclame? “Jeeeetje zeg, hoe heet dat? M-a-a-n-d-v-e-r-b-a-n-d?”. Heb je ooit een echtgenoot gezien die spontaan zijn vrouwlief achter het fornuis vandaan trok: Schat! Je tampons zijn vernieuwd, ze ruiken naar rozen, halleluja! We gaan nú naar het Kruidvat!
Wij vrouwen komen niet goed uit de verf. Waar mannen een koudje hebben of een pukkeltje, krijgen wij een heel scala aan ranzigheid te verwerken: wratjes, aambeien, stinkvoeten, exceem, haar als een bos stro en nog veel meer. Onze hele intieme wereld wordt op de tv uit de doeken gedaan, onder het mom van lactacyd, maandverband, tampons, geparfumeerde inlegkruisjes en luiers.
En nu het ter sprake komt, welke idioot heeft geparfumeerde inlegkruisjes uitgevonden? Ik wil niet veel zeggen maar van de gemiddelde man is toch wel bekend dat hun onderbroeken langer dan 1 dag mee gaan, en alleen daar al vanuit gaande durf ik te beweren dat dat ook niet al te fris moet ruiken!
Maar zie ik reclames langskomen voor verfrissende penisdoekjes? Geparfumeerde urine-absorberende kokers? Nee!
Ik pleit voor mannenreclames! Neushaarschaartjes, teennagelschaaltjes, geparfumeerde oorreinigers, nagelopfrissers en stoer toiletpapier. “Voor de boodschap een man, na de boodschap een man”.
Ik denk een A-team of GI-Joe printje…
Haha geweldig!! Helemaal mee eens. X
Dag Sarah, hartelijk gelachen om wat je schrijft. Dank voor het lezen van m’n column/post ook. Heb al heel lang iets willen schrijven over – en vooral tegen – met name de schandalige manier waarop Danone vrouwen van alles probeert aan te praten. Het nieuws over de ‘meisjesgeboorte’ was kans voor open doel om een en ander te combineren.
Had me eerlijk gezegd al schrap gezet voor hard en meedogenloos commentaar uit de vrouwelijke hoek, maar tot m’n blijdschap valt dat tot nu toe reuze mee. Wel merkte iemand op dat mannen ook gevoelig zijn voor doelgroep communicatie: ‘kijk maar naar Axe”. Nou graag, heb ik teruggemaild; dat is dus precies het verschil, de overdrijving van de axe campagne (je krijg vrouwen dankzij Axe) heeft dus precies de humor die vrouwgerichte communicatie zo ontbreekt. Na dik dertig jaar in het vak als copywriter en onnoemelijk veel sessies achter een one-way mirror bij onderzoeksbureau’s weet ik dat juist dat het verschil maakt tussen reclame voor vrouwen en voor mannen. Dat jij dat -kennelijk – begrijpt doey me goed, nu alle andere vrouwen nog: en dat Danone jullie dan maar mag smeken om noh ooit eens een yoghurttje te kopen 🙂
vriendelijke groet,
Peter van der Wijk
Sorry voor de spelfoutjes, het was een lange dag 🙂
Keep up the great works guys I’ve added you guys to my blogroll.